2019. április 8., hétfő

Érdemes webáruházat nyitni?

Ismét egy jó kérdés, érdemes-e webáruházat nyitni? Attól függ.

Attól függ, kinek. Mi a célod? Milyen webáruházat? Milyen termékekkel? Kinek akarsz eladni?
Sok-sok kérdés van.
Egy biztos, ha azt gondolod, egy olyan gépezet a webáruház, amit elég megnyitni, és dől a lé, akkor tévedsz.
Rengeteg munka van egy webáruházban. A siker nem garantált. Az, hogy olvasol olyan webáruházakról, ahol egy év alatt a nulláról több tízmilliósra nőtt az árbevétel, remek dolog, de tudnod kell, nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy új áruházként berobbanj a köztudatba, és már az első hónapban milliós árbevételed legyen, ami hónapról hónapra dinamikusan nő, egyfelől rengeteg munka, aztán rengeteg pénz szükséges, nem utolsó sorban el kell kapni azt a terméket, termékcsoportot, amire akkor éppen nagy kereslet van.

Tehát, ha nem akarsz áldozni, időt, pénzt, fáradságot, akkor nem, nem érdemes.

Ha igen, akkor érdemes.

Az idő és a pénz bizonyos esetekben helyettesítik egymást. Tehát , ha van rá pénzed, akkor nem kell személyesen dolgoznod, meg tudod fizetni mások munkáját.

Számolni mindenképpen kell. Az árrés az, amiből meg kell élned. Amiből a vállalkozásod fenntartod.
Nem, nem az árbevétel! Sokszor és sok helyen olvasom, hogy az árbevételről úgy írnak, mintha az lenne a legfontosabb. Sokkal fontosabb, hogy pl 100.000 Ft-ból mennyi az, amit a termék vásárlására kifizettél.

Mennyiséget kell eladni ahhoz, hogy sikeres legyen a webáruház. Jó, tudom, ilyenkor szokták hozni a példát, hogy valahol valaki kitett a webáruházba egy tűzpiros Ferrarit, és valaki megvette. És hogy ez az egy darab eladása elég volt akármire is. Persze, tök jól hangzik, nem? De mi azért maradjunk a realitások világában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése