2019. április 4., csütörtök

Ennyi ügyintézés kell a webáruházhoz?

Az előző posztokban több kérdést érintettem, ami a webáruház megnyitása előtt merül fel.

Lapozz vissza, itt csak összefoglalom, miről volt szó eddig.


  • A webáruház nyitásához nem kell kereskedelmi végzettség, 
  • Csomagküldő, internetes kiskereskedelem tevékenység szükséges
  • A webáruházat az önkormányzatnál be kell jelenteni
  • A kapott nyilvántartási számot az áruházban a kereskedő adatai között fel kell tüntetni.

Az, hogy mennyi ügyintézés kell még ezeken felül attól függ, mit fogsz árulni.
Amikor bejelented a kereskedelmi tevékenységet, az önkormányzat hivatalból értesít több hatóságot. ezek a hatóságok majd jelentkeznek, és kiderül, még mi a teendőd.

Tudom, nem voltam túl informatív, de a tapasztalatom az, hogy az önkormányzatok, bár azonos törvényeket alkalmaznak, de nem ugyanúgy. Vannak "szorgalmas" önkormányzatok, ahonnan minden esetben, bármit is árulsz megy a bejelentés az ÁNTSZ-hez és a tűzoltósághoz. Máshol, ha mondjuk zoknit árulsz, nem fog jelentkezni az ÁNTSZ. 

Egyébként nem kell megijedni, mert egy nyilatkozatot kérnek, hogy mit tartasz az áruházban és mit nem. Ez nekem is gondot okozott, mert nem értettem, mit akarnak ellenőrizni. Aztán kiderült, cselesen kérdezett, biztos, hogy ha nem vagyok dörzsölt, és mondjuk élő juhot akarnék árulni igazából, csak titkolom, szóval akkor a kérdésekre adott válasznál lebukjak. Nálam konkrétan a könyv volt az, amit kérdezgetett, nem is értettem, és meglepve kérdeztem, hogy ennyire veszélyes a könyv? Erre mondta azt, hogy az élelmiszer és a vegyi áru érdekli igazából... 
Az élelmiszer mindenképpen olyan dolog, ami miatt lesz még teendőd, és érdemes a dolgokat előre megtudakolni.

Amikor  beadod  a papírt, vagy érdeklődni mész a hivatalba, kérdezz rá, milyen teendőd lesz még más hivataloknál a webáruház nyitása miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése