Ha webáruházad van, akkor nem polcokra teszed a termékeket, hanem kategóriákba sorolod.
Ennek a rendszernek a kialakítása rád vár.
A kategóriák kitalálása, alá-fölé rendelése nem egyszerű feladat. A jó hír az, később is lehet javítgatni.
Azt is jó tudni, egy termék több kategóriában is lehet. A kategória rendszer bizonyos rendszert visz az áruházba. Valaminek alapján közelebb jutsz a termékhez.
Hogy képzeld el?
Például van egy 2B-s ceruza az áruházadban.
Alaphelyzetben a grafitceruzák között szerepel.
Aztán arra gondolsz, nem biztos, hogy mindenki grafitceruzaként keresi. Nem, nem hozol létre millió szinonima kategóriát, hanem elgondolod, vajon mit keres az, aki 2B-s fekete grafitceruzát keres.
Hopp, lehet, iskolaszert, de lehet írószert, vagy akár irodaszert.
Máris találtál 3 alternatív kategória lehetőséget. Ugyanaz a ceruza, egyszer van fent az áruházban, de aki keresget, több kategória alatt is találkozik vele.
Ezt fordítsd le a saját termékeidre.
Az jó, ha sok kategóriád van, viszont fő kategória a mai javaslatok szerint 8-nál ne legyen több. Ez nem olyan kis szám, csak az a gond, az áruház lehet, automatikusan létrehoz főkategóriákat.
Pl. az UNAS áruházban mindig van újdonság és akciós termékek. Ezekbe nem te teszed be manuálisan a termékeket, automatikusan kerülnek bele, de már 2 lehetőség kifújt a 8-ból.
Ezért van a legtöbb áruházban több kategória az ajánlatosnak tartottnál.
Meg persze azért, mert ha kevés a lehetőség olyan nagy összefoglaló kategóriákat kell létrehoznod, amik nem biztos, hogy megkönnyítik a vásárlók életét.
Ha egy kategóriában ömlesztve van egy csomó termék, kényelmetlen a megtekintés. Én is naponta látok olyan áruházakat, ahol 50-60 oldalnyi termék van egy kategóriában, persze zöme olyan, ami nem érdekel. Ha szűrési lehetőség van, az jó, de sok helyen nem lehet szűrni a termékeket.
A főkategóriák alá alkategóriákat lehet létrehozni.
Grafitceruza, mint főkategória, alkategória radíros végű és nem radíros végű. Azt hiszem, hagyom ezt a ceruza ügyet, mert nem vagyok a téma szakértője, de ennyi vállalható. Persze gyártónként és keménység szerint is lehet kategorizálni. Ha mindenből 1 féle van, akkor viszont nem érdemes.
A kategóriarendszer kialakítására szánj időt. Akár már akkor, amikor még ki sem bérelted az áruházat! PC módszert alkalmazz a tervezéshez. Tudod, papír-ceruza.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése