2019. június 3., hétfő

Cikkszámok a webáruházban

Egy rövid szösszenet a cikkszámokról.
A termékeket egyedi azonosítóval kell ellátni, ez a cikkszám. Egy cikkszámot csak egyszer adunk ki, vagy ad ki a rendszer.

Megvallom, én az egyszerűbb megoldást választottam, és a webáruházban a rendszer automatikusan ad cikkszámot.

Ez nekem kényelmes, mert a cikktörzs felépítésével nem kell foglalkoznom.
Ez is nagy munka, és valljuk be, ha most kezded a kereskedelmet, nem is nagyon tudod, hogyan állj neki. Azt sem tudod, pontosan milyen termékeid lesznek, tehát nehézkes olyan törzset kialakítani, ami jól elhatárolt számmezőket rendel a különféle termékkategóriákhoz.

Szerintem kicsi áruház esetén nem érdemes ezzel időt tölteni. A termékeket kategóriánként le lehet tölteni, nem tudom, mennyivel ad több információt, ha a cikkszámok egymást követik, vagy meghatározott rend szerint következnek.

A gyártók másként kezelik a cikkszámokat. Ott megvan az értelme minden karakternek. Webáruházasként szerintem erről a kérdésről gondolkodhatunk másként.

Ha rám hallgatsz, egyet nem teszel. Nem adsz olyan cikkszámot, amiből azonnal kiderül egy másik webáruházasnak, honnan szerezted be a terméket. Igen, ez sokszor egyértelmű, de mindig vannak olyan termékek, amik kevés helyen kaphatók, és nem szeretnéd elveszíteni azokat a vevőket, akik nálad vásárolják. Itt főleg a nagykereskedésekből beszerzett termékekre, és a cikkszám elejére írt nagykereskedés nevének rövidítésére gondolok.

Nem mondom, van, amikor jó, ha kéznél van a gyártói cikkszám is, mert sok termék eléggé megkülönböztethetetlen, én ezt úgy hidalom át, hogy a termékleírásba írom bele a gyártói cikkszámot. Így nekem is egyértelmű, mit kell becsomagolnom.

Összefoglalva


  • A cikkszám az, ami egyedileg megkülönbözteti a terméket az áruházban. Egy cikkszám egyszer van kiadva.
  • Lehet a rendszertől kérni a cikkszámok kiadását, és kehet saját rendszer létrehozni.
  • Bizonyos, nehezen beszerezhető termékeknél mindenképpen kerülendő a gyártóra utaló cikkszám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése